SMALL BREAST
작은 가슴
A single day is enough to
make us a little larger.
‘우리를 조금 크게 만드는 데 걸리는 시간은 단 하루면 충분하다.’ -Paul Klee
가슴확대술은 크기가 작은 가슴을 볼륨감 있게 만들어주는 성형수술입니다.
단순히 크기만 키워주는 것이 아닌 양쪽 크기가 비대칭이거나 가슴 모양에 대해 불만이 있는 경우 등 다양한 고민을 해소할 수도 있습니다.
위 내용과 무관하게 자신의 현재 가슴 크기나 모양에 불만인 사람은 일단 가슴확대술의 대상으로 보시면 됩니다.
WHO NEEDS SURGERY
가슴 확대술
About breast augmentation
가슴 확대술
About breast augmentation
저는 수술전 상담과 계획을 충분히 진행하기 때문에 수술시간은 1시간 이내로 마치고자 하며, 환자편의를 위해 실밥과 피주머니 등을 최소화하고 있습니다.
저는 수술전 상담과 계획을 충분히 진행하기 때문에 수술시간은 1시간 이내로 마치고자 하며, 환자편의를 위해 실밥과 피주머니 등을 최소화하고 있습니다.
단순 가슴확대술의 경우 대부분 당일 퇴원 가능하시며, 사무직이냐
영업직이냐에 따라 출근은 3~7일째 정도로 생각하시면 됩니다.
소독 및 치료는 1주째 진행하고 사후 레이저 관리는 5회
진행하시게 됩니다.
단순 가슴확대술의 경우 대부분 당일 퇴원 가능하시며, 사무직이냐 영업직이냐에 따라 출근은 3~7일째 정도로 생각하시면 됩니다. 소독 및 치료는 1주째 진행하고 사후 레이저 관리는 5회 진행하시게 됩니다.
1시간 이내
없음
당일 퇴원
필요 없음
전신 마취
없음
1주째
1주째
보형물보다 중요한 집도의, 그리고 수술 후 케어
INCISION PARTS
절개 부위
가슴 밑선 절개
가슴 밑 접히는 부위를 약 3~4cm 절개하는 방법으로 수술 시야가 넓고 보형물 공간확보가 용이합니다. 제가 가장 많이 사용하는 절개법이며 복잡한 재수술, 교정이 많이 필요한 수술에도 많이 이용합니다.
겨드랑이 절개
겨드랑이 주름 부위 약 3~4cm 절개를 통해 내시경을 이용하는 방법입니다. 시간이 지나면 수술 자국이 겨드랑이 주름으로 보이지만 회복기간이 긴 편입니다. 수술 직후 팔 움직임이 약간 불편할 수 있습니다.
유륜 절개
피부색이 짙은 유륜 주위를 약 2cm 절개하는 방법으로 보형물 공간 확보가 용이하며, 팔 움직임이 비교적 자유롭습니다. 구형구축 발생확률이 증가한다고 알려져 있어 재수술인 경우에만 제한적으로 시행하고 있습니다.
가슴 밑선 절개
가슴 밑 접히는 부위를 약 3~4cm 절개하는 방법으로 수술 시야가 넓고 보형물 공간확보가 용이합니다. 제가 가장 많이 사용하는 절개법이며 복잡한 재수술, 교정이 많이 필요한 수술에도 많이 이용합니다.
겨드랑이 절개
겨드랑이 주름 부위 약 3~4cm 절개를 통해 내시경을 이용하는 방법입니다. 시간이 지나면 수술 자국이 겨드랑이 주름으로 보이지만 회복기간이 긴 편입니다. 수술 직후 팔 움직임이 약간 불편할 수 있습니다.
유륜 절개
피부색이 짙은 유륜 주위를 약 2cm 절개하는 방법으로 보형물 공간 확보가 용이하며, 팔 움직임이 비교적 자유롭습니다. 구형구축 발생확률이 증가한다고 알려져 있어 재수술인 경우에만 제한적으로 시행하고 있습니다.
POSITION OF BREAST IMPLANTS
보형물 위치
유선조직 아래에 근막과 근육 사이에 보형물을 삽입하는 방식으로 통증이 적고 회복이 빠르며 촉감이 좋다는 장점 때문에 제가 가장 선호하는 방식입니다. 피부가 아주 얇은 경우 지방이식으로 보형물을 덮어주는 하이브리드 방식이 필요할 수 있습니다.
이중평면 삽입
가슴 근육 하단을 잘라 보형물을 삽입하는 방식으로 보형물이 유방 상부에서는 대흉근 아래에 위치하고, 유방 하부에서는 유선 조직 아래에 위치하도록 합니다. 예전에는 많이 사용하였으나 요즘에는 피부가 아주 얇은 경우에만 제한적으로 사용하고
있습니다.
근육 밑 삽입
가슴 근육 밑에 보형물을 넣어 유선조직 영역과 다른 방을 쓰도록 하는 방식으로 피부와 유방 조직이 적은 경우에 적합합니다. 최근에는 잘 사용하지 않는 방법입니다.
유선조직 아래에 근막과 근육 사이에 보형물을 삽입하는 방식으로 통증이 적고 회복이 빠르며 촉감이 좋다는 장점 때문에 제가 가장 선호하는 방식입니다. 피부가 아주 얇은 경우 지방이식으로 보형물을 덮어주는 하이브리드 방식이 필요할 수 있습니다.
이중평면 삽입
가슴 근육 하단을 잘라 보형물을 삽입하는 방식으로 보형물이 유방 상부에서는 대흉근 아래에위치하고, 유방 하부에서는 유선 조직 아래에 위치하도록 합니다. 예전에는 많이 사용하였으나 요즘에는 피부가 아주 얇은 경우에만 제한적으로 사용하고 있습니다.
근육 밑 삽입
가슴 근육 밑에 보형물을 넣어 유선조직 영역과 다른 방을 쓰도록 하는 방식으로 피부와 유방 조직이 적은 경우에 적합합니다. 최근에는 잘 사용하지 않는 방법입니다.
정품 보형물 사용
Motiva warranty card
Mentor Xtra warranty card
Sebbin Integrity warranty card
BREAST IMPLANTS
보형물 종류
현재 생산되는 보형물의 종류는 수백가지 이상입니다.
보형물은 선택할 때는 회사 광고나 다른 사람이 쓴 후기만을 보고 선택하기 보다는 여러 보형물의 장단점을 객관적으로 파악하고 저와 상담을 하면서 자신에게 잘 맞는 보형물을 선택하는 것이 중요합니다.
블루실(BluSeal®)은 모티바만의 특별한 기술력으로 실리콘 겔이 보형물 외부로 흘러 발생할 수 있는 구형구축 가능성을 낮출 수 있습니다. 또한 제품의 파열, 균열 등 보형물 상태를 면밀하게 파악할 수 있습니다.
자연스러움
점탄성 능력이 뛰어난 실리콘 겔이 중력에 따라 실제 가슴조직과 같이 누웠을 때는 자연스럽게 퍼지고 서 있을 때는 물방울 모양으로 떨어지도록 변화하여 실제 가슴처럼 보이게 하며, 부드러운 촉감을 구현합니다.
안전정보 보증
모티바의 Q Inside Safety- Technology는 인체 삽입 가능한 안전한 고유식별 장치 UDI로 가슴 보형물 정보 확인이 가능하여 환자의 안전정보를 보증할 수 있습니다.
스무스실크™ 외피
스무스실크™ 보형물 외피 제작 기술력으로 균일하고 세밀한 표면 조직으로 이루어져 있어 마찰 반응으로 인한 구형구축이나 불필요한 이물질로 인한 알레르기 걱정이 없습니다.
멘토
자연스러운 촉감, 풍성한 볼륨
보형물 양쪽 측면의 부드럽고 상단은 그보다 단단하게 설계하여 부드러운 촉감과 함께 상단 부분이 꺼지는 현상(Dimple)이 줄어들어 보다 오래 풍성한 볼륨을 유지할 수 있습니다.
보형물의 지름, 돌출 정도를 선택할 수 있는 것은 물론이며 멘토만의 정밀 충전 기술(Precision Filling)을 통해 실리콘 충전재의 용량을 세밀하게 조절하여 이상적인 볼륨감을 완성할 수 있습니다.
타입 선택 가능
매끄러운 겉면으로 시술 후 움직임과 촉감이 자연스러운 스무스형과 균일한 질감으로 시술 후 안정적으로 자리 잡을 수 있는 마이크로텍스쳐형 두 가지 타입으로 목적에 맞게 선택이 가능합니다.
높은 안전성
보형물 내부 실리콘은 물론 외피(Shell) 모두 안전성에 대해 FDA 승인을 받아 높은 신뢰를 얻고 있습니다.
세빈 인테그리티
높은 내구성과 점탄성
인체친화적인 8겹의 Sell로 구성되어 외부압력에 강해 구형구축이 적으며, Shell과 Gel이 일체형으로 구성되어 있어 높은 부착력으로 충전제의 노출에 대한 걱정을 줄였습니다.
자연스러운 움직임과 촉감
매끄러운 표면의 Nano skin™와 부드럽고 탄력있는 촉감의 메모리겔(Everlast Gel™)로 인체와 유사한 탄성과 유동성을 가졌으며, 자연스러운 움직임과 부드러운 촉감을 선사합니다.
4가지 보형물 타입
선택의 폭이 넓어진 4가지의 보형물 타입으로 개개인의 체형에 따른 맞춤형 보형물 선택이 가능합니다.
수술 후에 더 소중하게!
AFTER SERVICE FOR PATIENTS
수술 후 경과체크만 하고 사후관리를 직원에게 맡기지 않습니다. 수술한 집도의가 직접 사후관리를 진행하므로 수술후 불편한 점에 대해 자세하고 여유있게 문의할 수 있습니다.
수술 후 개인에 따라 출혈, 감염, 염증 등의 부작용이 있으며, 개인에 따라 정도의 차이가 있을 수 있으므로 주의가 필요합니다.
BEFORE & AFTER
작은가슴 / 가슴 확대 수술
개인에 따라 결과에 차이가 있을 수 있습니다.
<Personal Information Handling Policy>
U&U Plastic Surgery Clinic (hereinafter referred to as ‘the clinic’) attaches great importance to the protection of your personal information and complies with 『Personal Information Protection Act
The clinic informs you through its privacy policy of how the personal information you provide is being used and what measures are being taken to protect your personal information.
The order of the personal information handling policy is as follows.
1. Items and collection methods of personal information collected
2. Purpose of collection and use of personal information
3. Retention and use period of personal information
4. Personal information destruction procedures and methods
5. Provision and sharing of personal information
6. Entrustment of handling of collected personal information
7. Rights of users and legal representatives and methods of exercising them
8. Withdrawal of consent/withdrawal of membership
9. Matters related to installation/operation and rejection of automatic personal information collection devices
10. Personal information manager
11. Measures to ensure the safety of personal information
12. Notification obligation due to policy changes
1. Items and collection methods of personal information collected
The clinic collects only the minimum amount of personal information required to use the service when registering as a member.
In order for you to use the clinic’s services, there are required and optional items when registering as a member, and even if you do not enter optional items such as whether to receive emails, there are no restrictions on using the service.
A. [Medical Information] – Collection items: name, date of birth, address, contact information, medical record
※ In accordance with the Medical Service Act, it is mandatory to retain unique identification information and medical treatment information (separate consent not required).
B. [Items collected when registering as a member of the website]
– Required Items: name, ID, password, address, contact information (phone number, mobile phone number), email address
– Optional Items: birthday, whether to receive text messages, whether to receive emails, areas of interest
– The following information may be automatically generated and collected during the service use process or service provision process. : Service usage records, access logs, cookies, access IP information
C. [Personal information collection method] – Personal information is collected in the following methods.
・ Website, written form, fax, phone, consultation bulletin board, email
2. Purpose of collection and use of personal information
The clinic uses the collected personal information for the following purposes.3. Retention and use period of personal information
The clinic destroys your personal information without delay when the purpose of collecting or providing personal information has been achieved.
A. [Medical Information] – Stored in accordance with the medical record storage standards specified in the Medical Service Act
B. [Homepage Member Information]
– When you withdraw from membership or are expelled from membership. However, even if the purpose of collection or provision has been achieved, your personal information may be retained if there is a need to preserve it pursuant to the provisions of laws such as the Commercial Act.
– Records of consumer complaints or dispute resolution : 3 years (Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)
– Records of collection/processing and use of credit information, etc. : 3 years (Act on Use and Protection of Credit Information)
– Records of Identity Verification: 6 months (Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc.)
– Records of Visits : 3 months (Communication Secrets Protection Act)
4. Personal information destruction procedures and methods
The clinic destroys personal information immediately after 『Purpose of collection and use of personal information』 is achieved. Destruction procedures and methods are as follows.
A. [Destruction Procedure] The information entered by the user for membership registration is immediately destroyed by the destruction method after the purpose has been achieved.
B. [Destruction method] Personal information stored in electronic file format is deleted using a technical method that renders the record unrecoverable.
Personal information printed on paper is destroyed by shredding or incineration.
5. Provision and sharing of personal information
The clinic will not, under any circumstances, use your personal information beyond the scope notified by 『Purpose of collection and use of personal information』 or provide it to any other person or company or institution, except with your consent or in accordance with the provisions of relevant laws and regulations.
– Submission of medical records to the Health Insurance Review and Assessment Service to claim nursing care benefits in accordance with the National Health Insurance Act.
– If necessary for statistical writing or academic research, it is processed and provided in a form that does not identify specific individuals.
– Submission when requested by an investigative agency in accordance with the procedures and methods prescribed by law, etc.
6. Entrustment of handling of collected personal information
The clinic entrusts personal information as follows to provide services, and stipulates necessary matters to ensure that personal information is safely managed when entering into a consignment contract in accordance with relevant laws and regulations.
The clinic’s personal information consignment processing agency and consignment details are as follows.
Trustee: YourDev
Consignment work details: Homepage maintenance, access records, management, member management
Entrusted personal information items: Name, address, phone number
Personal information retention and use period: Until the end of the consignment contract
7. Rights of users and legal representatives and methods of exercising them
Membership registration for children under the age of 14 (hereinafter referred to as “children”) is done through a separate form written in plain language that is easy for children to understand, and the consent of a legal representative is always obtained when collecting personal information.
The clinic collects minimum information from children, such as the name and contact information of the legal representative, in order to obtain the consent of the legal representative, and obtains the consent of the legal representative in accordance with the method stipulated in the personal information handling policy.
Children’s legal representatives may request to view, correct, and delete children’s personal information. If you wish to view, correct, or delete children’s personal information, after clicking Edit Member Information and going through the legal representative confirmation process, the legal representative can directly view, correct, or delete the child’s personal information, or contact the personal information protection manager in writing, by phone, or fax, and the necessary actions will be taken.
The clinic does not provide or share information about children with third parties, and if a legal representative requests correction of an error in personal information collected from children, the clinic prohibits the use or provision of such personal information until the error is corrected.
※ Personal information that is required to be stored by law cannot be modified or deleted within the retention period, even upon request.
8. Withdrawal of consent/withdrawal of membership
You may withdraw your consent to the collection, use and provision of personal information when registering as a member at any time. To withdraw the membership, If you apply for membership withdrawal directly by clicking 『Membership Withdrawal』 in My Page on the homepage, the personal information manager will confirm the withdrawal request and withdrawal will be completed within 10 days from the date of application. Alternatively, if you contact the personal information manager in writing, by phone, or fax, the clinic will take necessary measures, including destroying your personal information, without delay.
9. Matters related to installation/operation and rejection of automatic personal information collection devices
The clinic operates ‘cookie’ that store and retrieve your information from time to time. A cookie is a very small text file that the server used to run our website sends to your browser and is stored on your computer’s hard disk. The clinic uses cookies for the following purposes.
You have the option to install cookies. Therefore, by setting options in your web browser, you can allow all cookies, confirm each time a cookie is saved, or refuse to save all cookies.
If you refuse to install cookies, it may be difficult to provide some services.
10. Personal information manager
In order to protect your personal information and handle complaints related to personal information, the clinic has a personal information manager as listed below.
Name : Kim Ki-gap
Position : Representative Director
Affiliation : U&U Plastic Surgery Clinic
Contact: 02-544-6996
You can report all personal information protection-related complaints that arise while using our services to the personal information manager.
The clinic will promptly and sufficiently respond to user reports.
If you need to report or consult about other personal information infringements, please contact the organizations below.
・ Personal Information Dispute Mediation Committee (http://www.1336.or.kr / 1336)
・ Information Protection Mark Certification Committee (http://www.eprivacy.or.kr / (02) 580-0533~4)
・ Supreme Prosecutors’ Office Cyber Crime Investigation Team (http://www.spo.go.kr / (02) 3480-3573)
・ National Police Agency Cyber Terror Response Center ( http://www.ctrc.go.kr / (02) 392-0330)
11. Measures to ensure the safety of personal information
When handling users’ personal information, the clinic is taking the following technical/administrative measures to ensure safety and prevent personal information from being lost, stolen, leaked, altered or damaged.
A. [Password Encryption] The password you set when signing up for the site is encrypted, stored and managed, so only you know it, and personal information can only be checked and changed by the person who knows the password. However, if you request changes directly to the personal information protection manager due to difficulties in use, you can change your information after verifying your identity in writing, by phone, fax, or email.
B. [Measures against hacking, etc.] The clinic is doing its best to prevent members’ personal information from being leaked or damaged by hacking or computer viruses.
The clinic regularly backs up data in preparation for damage to personal information, and uses the latest anti-virus programs to prevent users’ personal information or data from being leaked or damaged. Also, the clinic encrypts and stores users’ important personal information (resident registration number, etc.) and safely transmits personal information over the network through encrypted communication. The clinic uses an intrusion prevention system to control unauthorized access from the outside, and strives to equip all possible technical devices to systematically secure security.
[Minimization and training of employees handling personal information] The clinic’s staff handling personal information is limited to the person in charge, a separate password is given for this purpose, which is updated regularly, and regular/occasional training is provided to the person in charge.
However, the clinic is not responsible for any problems arising from leakage of personal information such as phone number, password, or resident registration number due to the user’s carelessness or Internet problems.
12. Notification obligation due to policy changes
This personal information handling policy was revised on the date specified below and if there are additions, deletions, or modifications to content due to changes in laws, policies, or security technology, the clinic will notify the reason and content of the change on the clinic’s website at least 7 days prior to the implementation of the changed personal information handling policy.
・ Effective date: June 15, 2020