U&U 2.0
True total breast care, from the name, U&U
Total care from consultation, surgery, hospitalization to follow-up care, breast cancer examination, physical therapy, and Pilates in a single breast specialty building.
Experience the advantages of private hospitals and large hospitals.
In a space of 500pyeong, the systematic, up-to-date systems of a large hospital and the detailed professional management of a private hospital are carried out simultaneously.
More important than the implant is the surgeon
The director, who has 19 years of experience at Seoul National University's Plastic Surgery, performs the surgery three times a day and only on a small number of people.
The completion of happy, healthy breasts
There are now many hospitals that perform large and beautiful breast augmentation. Your breasts must be healthy. Even before and after plastic surgery.
Breast augmentation manual written by U&U medical staff
Listen to the stories about breast augmentation that you're curious about but haven't easily asked anyone about!
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Director, my neck, shoulders, and back is in so much pain. When can I receive manual therapy?

Physical Therapy

Did you know that it is very helpful for recovery after breast augmentation?

Pilates

Don’t implants cause breast cancer?

Breast Cancer Ultrasound

Do I need to change my implants every 10 years?

Implant Check-up

If I have breast implants, won’t I be able to get a breast cancer examination by pressing?

Mammography

Mammotome, won’t the implant burst during a biopsy?

Mammotome

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U&U aftercare that protects beautiful and healthy breasts

Heat Back Massage

온열 등마사지

Aftercare Pouch

케어파우치

Capsulitis

캡슐러티스

High Frequency

고주파

Healite

힐라이트

Scar Management

흉터관리
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Keep your Breasts Healthy & Happy

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유앤유는 예쁜 가슴을 평생 유지할 수 있게 해주는 건강한 가슴성형을 추구합니다.
보형물 검진, 유방암 검진은 물론, 수술 후 회복테라피를 통해 건강하고 아름다운 가슴성형을
오랜 시간 유지할 수 있도록 도와드립니다.
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이제는 믿고 맡기세요. 당신의 예쁜 가슴 주치의
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박지훈, 여현수, 김기갑 원장입니다.
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Keep your Breasts Healthy & Happy

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U&U pursues healthy breast augmentation that allows you to maintain beautiful breasts for a lifetime.
We help you maintain healthy and beautiful breast augmentation for a long time through implant examination,
breast cancer examination, and post-surgery recovery therapy.
이제는 믿고 맡기세요. 당신의 예쁜 가슴 주치의
박지훈, 여현수, 김기갑 원장입니다.
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Now you can trust and
leave it to us.
I am your
pretty breast doctor.

사이트 이용 약관

<이용약관>

제1장 총칙

제1조 목적
이 약관은 유앤유성형외과의원(이하 ‘본원’)에서 제공하는 서비스 이용조건 및 절차에 관한 사항과 기타 필요한 사항을 본원과 이용자의 권리, 의미 및 책임사항 등을 규정함을 목적으로 합니다.

제2조 약관의 효력과 변경
(1) 이 약관은 이용자에게 공시함으로서 효력이 발생합니다.
(2) 본원은 사정 변경의 경우와 영업상 중요사유가 있을 때 약관을 변경할 수 있으며, 변경된 약관은 전항과 같은 방법으로 효력이 발생합니다.

제3조 약관 외 준칙
이 약관에 명시되지 않은 사항이 관계법령에 규정되어 있을 경우에는 그 규정에 따릅니다.

제2장 회원 가입과 서비스 이용

제1조 회원의 정의
회원이란 본원에서 회원으로 적합하다고 인정하는 일반 개인으로 본 약관에 동의하고 서비스의 회원가입 양식을 작성하고 ‘ID’와 ‘비밀번호’를 발급받은 사람을 말합니다.

제2조 서비스 가입의 성립
(1) 서비스 가입은 이용자의 이용신청에 대한 본원의 이용승낙과 이용자의 약관내용에 대한 동의로 성립됩니다.
(2) 회원으로 가입하여 서비스를 이용하고자 하는 희망자는 본원에서 요청하는 개인 신상정보를 제공해야 합니다.
(3) 이용자의 가입신청에 대하여 본원에서 승낙한 경우, 본원은 회원 ID와 기타 본원에서 필요하다고 인정하는 내용을 이용자에게 통지합니다.
(4) 가입할 때 입력한 ID는 변경할 수 없으며, 한 사람에게 오직 한 개의 ID가 발급됩니다.
(5) 본원은 다음 각 호에 해당하는 가입신청에 대하여는 승낙하지 않습니다.
가. 다른 사람의 명의를 사용하여 신청하였을 때
나. 본인의 실명으로 신청하지 않았을 때
다. 가입 신청서의 내용을 허위로 기재하였을 때
라. 사회의 안녕과 질서 혹은 미풍양속을 저해할 목적으로 신청하였을 때

제3조 서비스 이용 및 제한
(1) 서비스 이용은 회사의 업무상 또는 기술상 특별한 지장이 없는 한 연중무휴, 1일 24시간을 원칙으로 합니다.
(2) 전항의 서비스 이용시간은 시스템 정기점검 등 본원에서 필요한 경우, 회원에게 사전 통지한 후 제한할 수 있습니다.
(3) 서비스 내용 중 온라인상담은 답변하는 담당자의 개인사정에 따라 1일 24시간 서비스가 불가능 할 수도 있습니다.

제4조 서비스의 사용료
(1) 서비스는 회원으로 등록한 모든 사람들이 무료로 사용할 수 있습니다.
(2) 본원에서 서비스를 유료화할 경우 유료화의 시기, 정책, 비용에 대하여 유료화 실시 이전에 서비스에 공시하여야 합니다.

제3장 서비스 탈퇴, 재가입 및 이용 제한

제1조 서비스 탈퇴
(1) 회원이 서비스의 탈퇴를 원하면 회원 본인이 직접 전자메일을 통해 운영자에게 해지 신청을 요청해야 합니다.
(2) 탈퇴 신청시 본인임을 알 수 있는 이름, 주민등록번호, ID, 전화번호, 해지사유를 알려주면, 가입기록과 일치 여부를 확인한 후 가입을 해지합니다.
(3) 탈퇴 여부는 기존의 ID와 비밀번호로 로그인이 되지 않으면 해지된 것입니다.

제2조 서비스 재가입
(1) 제1조에 의하여 서비스에서 탈퇴한 사용자가 재가입을 원할 경우, 회원 본인이 직접 전자메일을 통해 운영자에게 재가입을 요청하면 됩니다.
(2) 재가입 요청 시 본인임을 알 수 있는 이름, 주민등록번호, ID, 전화번호를 알려주면 재가입 처리가 이루어집니다.
(3) 기존의 ID와 비밀번호로 로그인이 되면 재가입이 이루어진 것입니다.

제3조 서비스 이용제한
본원은 회원이 다음 사항에 해당하는 행위를 하였을 경우, 사전통지 없이 이용계약을 해지하거나 기간을 정하여 서비스 이용을 중지할 수 있습니다.
가. 공공 질서 및 미풍 양속에 반하는 경우
나. 범죄적 행위에 관련되는 경우
다. 국익 또는 사회적 공익을 저해할 목적으로 서비스 이용을 계획 또는 실행할 경우
라. 타인의 ID 및 비밀번호를 도용한 경우
마. 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 경우
바. 같은 사용자가 다른 ID로 이중 등록을 한 경우
사. 서비스에 위해를 가하는 등 건전한 이용을 저해하는 경우
아. 기타 관련 법령이나 본원에서 정한 이용조건에 위배되는 경우

제4장 서비스에 관한 책임의 제한

제1조 온라인상담
(1) 본원은 서비스의 회원 혹은 사용자들의 상담내용이 상담의사와 서비스 관리자를 제외한 제3자에게 유출되지 않도록 최선을 다해 보안을 유지하려고 노력합니다. 그러나 다음과 같은 경우에는 상담 내용 공개 및 상실에 대하여 본원의 책임이 없습니다.
가. 사용자의 부주의로 암호가 유출되어 상담내용이 공개되는 경우
나. 사용자가 ‘삭제’ 기능을 사용하여 상담을 삭제하였을 경우
다. 천재지변이나 그 밖의 본원에서 통제할 수 없는 상황에 의하여 상담내용이 공개되거나 상담내용이 상실되었을 경우
(2) 회원이 신청한 상담에 대한 종합적이고 적절한 답변을 위하여 담당자들은 상담내용과 답변을 참고할 수 있습니다.
(3) 서비스에서 진행된 상담의 내용은 개인 신상정보를 삭제한 다음 아래와 같은 목적으로 사용할 수 있습니다.
가. 학술활동
나. 인쇄물, CD-ROM 등의 저작활동
다. FAQ, 추천상담 등의 서비스 내용의 일부
(4) 상담에 대한 답변내용은 각 담당자의 지식을 바탕으로 한 주관적인 답변으로 본원의 서비스 의견을 대표하지는 않습니다.
(5) 아래와 같은 상담을 신청하는 경우에는 온라인상담 전체 또는 일부 제공하지 않을 수 있습니다.
가. 같은 내용의 상담을 반복하여 신청하는 경우
나. 상식에 어긋나는 표현을 사용하여 상담을 신청하는 경우

제2조 정보 서비스
(1) 서비스에서 제공되는 내용은 개략적이며 일반적인 내용이고 정보제공만을 위해 제공됩니다. 서비스에서 제공되는 정보나 상담은 절대로 의학적인 진단을 대신할 수 없습니다. 서비스에서 제공되는 정보나 상담은 결코 의학적 진단, 진료 혹은 치료를 대신하려는 목적이 아닙니다. 회원의 건강상태에 관한 의문점이나 걱정이 있다면 실제 전문의사를 찾아 진단을 받아야 합니다. 어떠한 경우에도 서비스에서 제공하는 정보때문에 의사의 진단을 무시하거나, 진단, 진료 혹은 치료받는 것을 미루지 마십시오.
(2) 본원은 서비스에서 언급된 어떠한 특정한 검사나 제품 혹은 치료법도 추천하지 않습니다. 서비스에 표현된 의견은 모두 해당 상담의사의 의견입니다. 본원은 서비스에서 제공된 어떠한 문서나 상담의 내용에 대해서도 책임을 지지 않습니다.
(3) 본 서비스의 정보, 서비스에 참여하는 전문의사 혹은 서비스를 사용하는 다른 회원이나 방문객의 의견을 받아들이는 것은 전적으로 사용자의 판단에 따르는 것입니다. 따라서 본원에서는 회원에게 제공된 어떠한 제품의 활용, 정보, 아이디어 혹은 지시로부터 비롯하는 어떠한 손해, 상해 혹은 그 밖의 불이익에 대한 책임을 지지 않습니다.

제5장 의무

제1조 회사의 의무
(1) 본원은 특별한 사정이 없는 한 회원이 서비스를 이용할 수 있도록 합니다.
(2) 본원은 이 약관에서 정한 바에 따라 계속적, 안정적으로 서비스를 제공할 의무가 있습니다.
(3) 본원은 회원으로부터 소정의 절차에 의해 제기되는 의견에 대해서 적절한 절차를 거쳐 처리하며, 처리 시 일정기간이 소요될 경우 회원에게 그 사유와 처리 일정을 알려주어야 합니다.

제2조 회원정보 보안의 의무
(1) 회원의 ID와 비밀번호에 관한 모든 관리의 책임은 회원에게 있습니다.
(2) 회원은 서비스의 일부로 보내지는 서비스의 전자우편을 받는 것에 동의합니다.
(3) 자신의 ID가 부정하게 사용된 경우, 회원은 반드시 본원에 그 사실을 통보해야 합니다.
(4) 본원은 개인의 신분 확인이 가능한 정보를 회원 혹은 사용자의 사전허락 없이 본원과 관계가 없는 제3자에게 팔거나 제공하지 않습니다. 그러나 본원은 자발적으로 제공된 등록된 정보를 다음과 같은 경우에 활용할 수 있습니다.
가. 회원들에게 유용한 새 기능, 정보, 서비스 개발에 필요한 정보를 개발자들에게 제공하는 경우
나. 광고주들에게 서비스 회원과 사용자 집단에 대한 통계적(결코 회원 개개인의 신분이 드러나지 않는) 정보를 제공하는 경우
다. 회원과 사용자 선호에 따른 광고 또는 서비스를 실시하기 위하여 회사에서 사용하는 경우
(5) 게시판 등의 커뮤니케이션 공간(이하 커뮤니케이션 공간)에 개인신분 확인이 가능한 정보(사용자 이름, ID, e-mail 주소 등)가 자발적으로 공개될 수 있습니다. 이런 경우 공개된 정보가 제3자에 의해 수집되고, 연관되어지며, 사용될 수 있으며 제3자로부터 원하지 않는 메시지를 받을 수도 있습니다. 제3자의 그러한 행위는 본원에서 통제할 수 없습니다. 따라서 본원은 본원에서 통제할 수 없는 방법에 의한 회원정보의 발견 가능성에 대해 아무런 보장을 하지 않습니다.
(6) 본원은 서비스의 사용의 편의를 위하여 Cookie 기술을 사용할 수 있습니다. Cookie란 다시 방문하는 사용자를 파악하고 그 사용자의 계속된 접속과 개인화된 서비스 제공을 돕기 위해 웹사이트가 사용하는 작은 텍스트 파일입니다. 일반적으로 Cookie는 Cookie를 부여한 사이트 밖에서는 의미가 없는 유일한 번호를 사용자에게 부여하는 방식으로 작동합니다. Cookie는 사용자의 시스템 내부로 침입하지 않으며 사용자의 파일에 위험하지 않습니다. 본원은 서비스의 광고주나 관련있는 제3자가 Cookie를 사용하는 것을 막을 수 없습니다. 회원 혹은 사용자가 Cookie를 사용한 정보수집을 원하지 않는 경우에는 웹 브라우저에서 Cookie를 받아들일지 여부를 조절할 수 있습니다. 하지만 서비스(특히, 개인화된 정보)가 제대로 작동하기 위해서는 Cookie의 사용이 필요할 수 있습니다.
(7) 본원은 회원의 정보를 서비스 또는 회사와 업무제휴 업체간에 상호 제공/활용할 수 있습니다.

제6장 분쟁조정
(1) 본 이용약관에 규정된 것을 제외하고 발생하는 서비스 이용에 관한 제반문제에 관한 분쟁은 최대한 쌍방합의에 의해 해결하도록 한다.
(2) 서비스 이용으로 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기될 경우 회사의 소재지를 관할하는 법원을 관할법원으로 합니다.

부칙

이 약관은 2020년 6월 15일 시행합니다.

Personal Information Handling Policy

<Personal Information Handling Policy>

U&U Plastic Surgery Clinic (hereinafter referred to as ‘the clinic’) attaches great importance to the protection of your personal information and complies with 『Personal Information Protection Act
The clinic informs you through its privacy policy of how the personal information you provide is being used and what measures are being taken to protect your personal information.
The order of the personal information handling policy is as follows.

1. Items and collection methods of personal information collected
2. Purpose of collection and use of personal information
3. Retention and use period of personal information
4. Personal information destruction procedures and methods
5. Provision and sharing of personal information
6. Entrustment of handling of collected personal information
7. Rights of users and legal representatives and methods of exercising them
8. Withdrawal of consent/withdrawal of membership
9. Matters related to installation/operation and rejection of automatic personal information collection devices
10. Personal information manager
11. Measures to ensure the safety of personal information
12. Notification obligation due to policy changes

 

1. Items and collection methods of personal information collected

The clinic collects only the minimum amount of personal information required to use the service when registering as a member.
In order for you to use the clinic’s services, there are required and optional items when registering as a member, and even if you do not enter optional items such as whether to receive emails, there are no restrictions on using the service.
A. [Medical Information] – Collection items: name, date of birth, address, contact information, medical record
※ In accordance with the Medical Service Act, it is mandatory to retain unique identification information and medical treatment information (separate consent not required).
B. [Items collected when registering as a member of the website]
– Required Items: name, ID, password, address, contact information (phone number, mobile phone number), email address
– Optional Items: birthday, whether to receive text messages, whether to receive emails, areas of interest
– The following information may be automatically generated and collected during the service use process or service provision process. : Service usage records, access logs, cookies, access IP information
C. [Personal information collection method] – Personal information is collected in the following methods.
・ Website, written form, fax, phone, consultation bulletin board, email

 

2. Purpose of collection and use of personal information

The clinic uses the collected personal information for the following purposes.
All information provided by users will not be used for purposes other than those necessary for the following purposes, and prior consent will be sought if the purpose of use changes.
A. [Medical Information] – Providing medical services for diagnosis and treatment and administrative services such as billing, payment, and refund.
B. [Homepage Member Information]
– Required Information: Reservation of treatment through the website, provision of reservation inquiry and membership services, writing of posts on online bulletin boards (1:1 consultation/private consultation/post-surgery consultation/review, etc.)
– Optional Information: Hospital news, disease information, surveys, disability handling and personalized services for individual members, statistical collection on service use, new services and information via email. However, the clinic does not collect sensitive personal information that may violate users’ basic human rights.
– Optional Information: Hospital news, disease information, surveys, disability handling and personalized services for individual members, statistical collection on service use, new services and information via email. However, the clinic does not collect sensitive personal information that may violate users’ basic human rights.

3. Retention and use period of personal information

The clinic destroys your personal information without delay when the purpose of collecting or providing personal information has been achieved.
A. [Medical Information] – Stored in accordance with the medical record storage standards specified in the Medical Service Act
B. [Homepage Member Information]
– When you withdraw from membership or are expelled from membership. However, even if the purpose of collection or provision has been achieved, your personal information may be retained if there is a need to preserve it pursuant to the provisions of laws such as the Commercial Act.
– Records of consumer complaints or dispute resolution : 3 years (Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)
– Records of collection/processing and use of credit information, etc. : 3 years (Act on Use and Protection of Credit Information)
– Records of Identity Verification: 6 months (Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc.)
– Records of Visits : 3 months (Communication Secrets Protection Act)

 

4. Personal information destruction procedures and methods

The clinic destroys personal information immediately after 『Purpose of collection and use of personal information』 is achieved. Destruction procedures and methods are as follows.
A. [Destruction Procedure] The information entered by the user for membership registration is immediately destroyed by the destruction method after the purpose has been achieved.
B. [Destruction method] Personal information stored in electronic file format is deleted using a technical method that renders the record unrecoverable.
Personal information printed on paper is destroyed by shredding or incineration.

 

5. Provision and sharing of personal information

The clinic will not, under any circumstances, use your personal information beyond the scope notified by 『Purpose of collection and use of personal information』 or provide it to any other person or company or institution, except with your consent or in accordance with the provisions of relevant laws and regulations.
– Submission of medical records to the Health Insurance Review and Assessment Service to claim nursing care benefits in accordance with the National Health Insurance Act.
– If necessary for statistical writing or academic research, it is processed and provided in a form that does not identify specific individuals.
– Submission when requested by an investigative agency in accordance with the procedures and methods prescribed by law, etc.

 

6. Entrustment of handling of collected personal information

The clinic entrusts personal information as follows to provide services, and stipulates necessary matters to ensure that personal information is safely managed when entering into a consignment contract in accordance with relevant laws and regulations.
The clinic’s personal information consignment processing agency and consignment details are as follows.
Trustee: YourDev
Consignment work details: Homepage maintenance, access records, management, member management
Entrusted personal information items: Name, address, phone number
Personal information retention and use period: Until the end of the consignment contract

 

7. Rights of users and legal representatives and methods of exercising them

Membership registration for children under the age of 14 (hereinafter referred to as “children”) is done through a separate form written in plain language that is easy for children to understand, and the consent of a legal representative is always obtained when collecting personal information.
The clinic collects minimum information from children, such as the name and contact information of the legal representative, in order to obtain the consent of the legal representative, and obtains the consent of the legal representative in accordance with the method stipulated in the personal information handling policy.
Children’s legal representatives may request to view, correct, and delete children’s personal information. If you wish to view, correct, or delete children’s personal information, after clicking Edit Member Information and going through the legal representative confirmation process, the legal representative can directly view, correct, or delete the child’s personal information, or contact the personal information protection manager in writing, by phone, or fax, and the necessary actions will be taken.
The clinic does not provide or share information about children with third parties, and if a legal representative requests correction of an error in personal information collected from children, the clinic prohibits the use or provision of such personal information until the error is corrected.
※ Personal information that is required to be stored by law cannot be modified or deleted within the retention period, even upon request.

 

8. Withdrawal of consent/withdrawal of membership

You may withdraw your consent to the collection, use and provision of personal information when registering as a member at any time. To withdraw the membership, If you apply for membership withdrawal directly by clicking 『Membership Withdrawal』 in My Page on the homepage, the personal information manager will confirm the withdrawal request and withdrawal will be completed within 10 days from the date of application. Alternatively, if you contact the personal information manager in writing, by phone, or fax, the clinic will take necessary measures, including destroying your personal information, without delay.

 

9. Matters related to installation/operation and rejection of automatic personal information collection devices

The clinic operates ‘cookie’ that store and retrieve your information from time to time. A cookie is a very small text file that the server used to run our website sends to your browser and is stored on your computer’s hard disk. The clinic uses cookies for the following purposes.
You have the option to install cookies. Therefore, by setting options in your web browser, you can allow all cookies, confirm each time a cookie is saved, or refuse to save all cookies.
If you refuse to install cookies, it may be difficult to provide some services.

 

10. Personal information manager

In order to protect your personal information and handle complaints related to personal information, the clinic has a personal information manager as listed below.
Name : Kim Ki-gap
Position : Representative Director
Affiliation : U&U Plastic Surgery Clinic
Contact: 02-544-6996
You can report all personal information protection-related complaints that arise while using our services to the personal information manager.
The clinic will promptly and sufficiently respond to user reports.
If you need to report or consult about other personal information infringements, please contact the organizations below.
・ Personal Information Dispute Mediation Committee (http://www.1336.or.kr / 1336)
・ Information Protection Mark Certification Committee (http://www.eprivacy.or.kr / (02) 580-0533~4)
・ Supreme Prosecutors’ Office Cyber Crime Investigation Team (http://www.spo.go.kr / (02) 3480-3573)
・ National Police Agency Cyber Terror Response Center ( http://www.ctrc.go.kr / (02) 392-0330)

 

11. Measures to ensure the safety of personal information

When handling users’ personal information, the clinic is taking the following technical/administrative measures to ensure safety and prevent personal information from being lost, stolen, leaked, altered or damaged.
A. [Password Encryption] The password you set when signing up for the site is encrypted, stored and managed, so only you know it, and personal information can only be checked and changed by the person who knows the password. However, if you request changes directly to the personal information protection manager due to difficulties in use, you can change your information after verifying your identity in writing, by phone, fax, or email.
B. [Measures against hacking, etc.] The clinic is doing its best to prevent members’ personal information from being leaked or damaged by hacking or computer viruses.
The clinic regularly backs up data in preparation for damage to personal information, and uses the latest anti-virus programs to prevent users’ personal information or data from being leaked or damaged. Also, the clinic encrypts and stores users’ important personal information (resident registration number, etc.) and safely transmits personal information over the network through encrypted communication. The clinic uses an intrusion prevention system to control unauthorized access from the outside, and strives to equip all possible technical devices to systematically secure security.
[Minimization and training of employees handling personal information] The clinic’s staff handling personal information is limited to the person in charge, a separate password is given for this purpose, which is updated regularly, and regular/occasional training is provided to the person in charge.
However, the clinic is not responsible for any problems arising from leakage of personal information such as phone number, password, or resident registration number due to the user’s carelessness or Internet problems.

 

12. Notification obligation due to policy changes

This personal information handling policy was revised on the date specified below and if there are additions, deletions, or modifications to content due to changes in laws, policies, or security technology, the clinic will notify the reason and content of the change on the clinic’s website at least 7 days prior to the implementation of the changed personal information handling policy.

・ Effective date: June 15, 2020